سرابی از یك واقعیت Uncharted 3: Drake's Deception
 
بازی های رایانه ای AA77

درست یك روز بعد از نمایش Uncharted 3: Drake's Deception در Spike Video Game Awards، استودیوی Naughty Dog به مطبوعات اجازه داد تا برای اولین بار گیم پلی این بازی را ببینند. این نمایش توسط چندین سازنده اصلی بازی در لوس آنجلس اجرا شد و مشخص شد كه در ماه نوامبر سال بعد به طور انحصاری برای PS3 عرضه خواهد شد. قبل از شروع نمایش، Naughty Dog كمی از پشت صحنه بازی را نشان داد و امكانات جدید خود را در ساخت این بازی نمایش دادند. آن ها به تازگی به یك استودیوی جدید نقل مكان كرده اند و حال فضای بیشتری برای ساخت دارند. در حقیقت بعضی از افراد آن ها در زمان ساخت Uncharted 2 روی میز غذا كار می كردند! استودیوی جدید آن ها یك بخش كوچك برای استودیوی ضبط حرکات (Motion-Capture) دارد كه در آنجا انیمیشن شخصیت ها ضبط می شود. همچنین Sony یك استودیوی خیلی بزرگ تر و مجهزتر در Culver City برای تیم Uncharted 3 درست كرده است. خانم امی هنیگ (Amy Hennig) كه در سمت Creative Director روی بازی كار می كند، می گوید آن ها قصد داشته اند نیتن دریک (Nathan Drake) و دوست و دشمنانش را خیلی واقعی جلوه دهند. با توجه به تریلر عرضه شده Uncharted 3: Drake's Deception ماجرای جوینده گنج ما را در بیابان به تصویر می كشد. او به دنبال لارنس (T.E Lawrence)، افسر ارتش بریتانیا می گردد كه داستان زندگی وی در فیلم لارنس عربستان (Lawrence of Arabia) در سال 1962 روایت شد.

اما Uncharted 3 ربطی به مشاركت لارنس در شورش عرب ها ندارد. لارنس از یك شهر گمشده هیجان زده شده بوده است. شهری كه به Atlantis of the Sands معروف است. او كل دنیا را به دنبال تمدن گشته و در قرآن (سوره مبارکه الفجر-آیات 5 الی 13) به سرنخ هایی از این شهر بر می خورد. او با شهر ارم (Iram)، شهری پر از ستون روبرو می شود که در گذشته اقوام فاسد عاد و ثمود در آنجا می زیسته اند. اینطور به نظر می رسد كه خداوند بلایی بر این شهر نازل كرده و آن را زیر شن ها مدفون كرده است. لارنس زندگی طولانی نداشت تا به صحرای Rub' al Khali سفر كند و به دنبال این شهر بگردد. در Uncharted 3، قهرمان ما، یعنی نیتن دریک با دوست خود ویکتور سالیوان (Victor "Sully" Sullivan) به دنبال رد این شهر هستند. آن ها دقیقا مسیری كه لارنس برای پیدا كردن سرنخ پیموده را طی می كنند و خود را در Chateau در فرانسه پیدا می كنند. منطقه ای كه در طول قرون وسطی گم شده بود. دموی زنده ای كه از Uncharted 3 نشان داده شد، دریک و سالی را نشان می دهد كه در خرابه های یك منطقه چوبی مربوط به قرون وسطی هستند. این محل پر از پیچك ها و خزه است. دقیقا حس آشنای Unchartedهای قبلی را حس می كنید. در یك محل قدیمی زیبا هستید كه به دست گذشت زمان و طبیعت رو به تخریب است. پس از كمی، ناگهان آدم بدهای داستان حمله می كنند. امی هنیگ می گوید كه دشمنان دریک این بار آدم شیطانی و یا گنج پرستان حریص نیستند.

آن ها جزو یك فرقه قدیمی هستند كه از ترس به عنوان اسلحه استفاده می كنند. رازهای زیادی پشت این فرقه است، ولی چیزی كه مسلم است، این است كه آن ها نمی خواهند دریک و سالی زنده بمانند تا گنج دیگری را پیدا كنند. آن ها منطقه را با بنزین و نفت خیس می كنند و همه جا را به آتش می كشند. همه جا در حال فروپاشی است. دریک جلو می رود و سعی دارد از در و دیوار بالا برد و به سالی هم كمك كند. كمی بعد با اكشن بیشتری روبرو می شویم. در حال بالا رفتن از دیوارهای قلعه فرانسوی، دریک به سمت سقف قوسی شكل می رود. در Unchartedهای قبلی این آخر كار بود، ولی در Uncharted 3 می تواند خود را بالا بكشد و یا به سمت پایین بیاید و این حركات باعث می شوند تا سقف را باز كند. آقای جاستین ریچمن (Justin Richman) كارگردان بازی باور دارد كه این حركت جدید می تواند در معماها خیلی كارآمد باشد و المان های زیادی خلق كند. این حركت جدید به بازیكن این اجازه را می دهد تا راه های بیشتری برای خارج شدن از دردسر داشته باشد. ریچمن همچنین می گوید دریک می تواند از هر شیء با بالارفتن، خزیدن و یا راه رفتن روی آن ها عبور كند. ضبط حركات دریک خیلی واقعی تر و بالانس تر شده است. یكی از قوانینی كه همیشه در سری بازی های Uncharted وجود دارد، قانون مورفی نام دارد. یعنی وقتی از چیزی بالا می روید، وقتی از آن به جای دیگر می پرید، آن شیء دقیقا وقتی كه شما از آن پریده اید فرو می ریزد. شما باید جاسوسانه در كنار دشمنان حركت كنید و آن ها را مخفیانه بكشید. یكی از روش های كشتن دریک جفت پا پریدن روی هوا و ضربه زدن به دشمن است.

همینطور كه زبانه های آتش بیشتر می شوند و دود ساختمان را می گیرد، انیمیشن های دریک تغییر می كنند. این هدفی است كه Naughty Dog قصد دارد در صنعت بازی ایجاد كند، انیمیشن متغیر نسبت به موقعیت. او دیوارها را می گیرد و خیلی سراسیمه حركت می كند. وقتی اكشن سخت تر می شود، او حتی تغییراتی در حالت فیزیكی خود ایجاد می كند. او كم كم به خاطر دود سرفه می كند و به خاطر گرما تلو تلو می خورد. او می تواند از روی سنگرها بپرد و با لگد دشمن را بزند و در همان حال اسلحه خود را در آورده و به دشمنانش شلیك كند. نبردهای تن به تن Uncharted هم در این بازی وجود دارند. ریچمن می گوید، Uncharted هیچ گاه نبرد تن به تن عمیقی همانند مبارزات كافه ای (چیزی مثل Raiders of the Lost Ark) نداشته است. او قول داده تا در Uncharted 3 بتوانید نبردهای تن به تن خشن و سینمایی داشته باشید و حتی از محیط برای حمله و  ضدحمله به دشمنان استفاده كنید. اگر كنار دست او یك بطری باشد، او می تواند آن را برداشته و به سر دشمن بكوبد. در دمو، ما صحنه ای را می بینیم كه یكی از دشمنان، دریک را از پشت گرفته و دیگری اسلحه خود را بیرون می كشد. دریک خود را به عقب خم می كند و مردی كه او را گرفته را به جلو آورده و كاری می كند كه مرد مسلح به دوست خود شلیك كند. دمو با یك Cliffhanger بزرگ تمام می شود. دریک و سالی پس از نجات یافتن از قلعه ای كه منفجر شد، نور طلوع خورشید را می بینند و در حالیكه فكر می كنند دوران سختشان تمام شده، یك دیوار بزرگ از پشتشان به سمتشان فرود می آید و در اینجا دمو تمام می شود.

پلتفرم: ps3


تـاریخ انتشـــار :

تاريخ انتشار ايران سه شنبه 10 آبان 1390


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
4 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.