Stacking یک ماجراجویی تو در تو!
 
بازی های رایانه ای AA77


 

زمانی که نام تیم شیفر (Tim Schafer) در یک بازی ثبت می شود، همه می دانند که قرار است با یک بازی بسیار خلاقانه و زیبا روبرو باشند. شیفر در کارهای قبلی اش نشان داده که هرگز از ساخت بازی های جدید و ساختار شکنانه ترسی ندارد و همیشه سعی می کند بازی هایی بسازد که همه را شگفت زده کند. او در جرگه بازیسازانی است که عقیده دارد کار ساخت بازی برای شبکه های XBL و PSN بسیار بهتر است، چرا که در این بازی ها می توان دست به خلاقیت بیشتری زد و ریسک بیشتری انجام داد. با توجه به طرز تفکر قابل ستایش او، ما شاهد بازی ای به نام Stacking هستیم. عنوانی که از یک ایده بسیار ساده شکل گرفت و شیفر هم تصمیم گرفت که این ایده را در قالب یک بازی زیبای کامپیوتری به نمایش در بیاورد. یکی از سرگرمی های معروف کشور روسیه، عروسک های تو در تو یا همان Stacking Doll هستند که دیگر به شهرت جهانی دست پیدا کرده اند. حال با استفاده از همین عروسک ها شاهد عرضه بازی ای بسیار زیبا، خلاقانه و جذاب هستیم.

داستان


زمانی که بازی در آن اتفاق می افتد، دهه 20 میلادی است. زمانی که انقلاب صنعتی شکل گرفته و اکثر مردم آن زمان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. بازی درباره خانواده پر جمعیتی است که با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند. روزی پدر خانواده با خبر بسیار خوشحال کننده ای به خانه می آید. رئیس جایی که او در آن کار می کند، تغییر کرده و اکنون فردی به نام بارون (The Baron) در رأس کار قرار گرفته و قول داده که حقوق همه کارگرها را زیاد کند. اما پس از مدتی شرایط از چیزی که بود هم بدتر می شود. پدر این خانواده به خانه باز نمی گردد و بارون نیز همه فرزندان او را با زور به کار اجباری می برد. اما بارون یکی از پسرها که چارلی (Charlie) نام دارد را از قلم می اندازد. چارلی کوچک ترین عضو این خانواده است و زمانی که می بیند تمام خانواده اش با اجبار برای بارون کار می کنند، تصمیم می گیرد که آن ها را نجات دهد. اینجاست که کوچک ترین عضو این خانواده برای نجات سایرین وارد یک ماجراجویی بزرگ می شود. روند روایت بازی و به نمایش در آمدن میان پرده ها دقیقا به صورت فیلم های کلاسیک صامت انجام می شود. ابتدا صحنه ای به نمایش در می آید و پس از آن صحبت های شخصیت های بازی نشان داده می شوند. نحوه روایت داستان باعث شده که بازی بیش از پیش حس کلاسیک بودن را در خود جای دهد. به همین دلیل بازیکن هم فکر می کند که در حال بازی با یک فیلم کلاسیک است.

گرافیک


گرافیک بازی در نوع خود بسیار مثال زدنی و زیبا است. همان طور که گفته شد، بازی کاملا کلاسیک طراحی شده است. نوع رنگ بندی به صورتی است که محیط کاملا فضای قدیمی به خود گرفته است. رنگ های کم رنگ و فیلتر سیاه و سفیدی که در بازی وجود دارند، باعث شده که این عنوان همانند یک فیلم کلاسیک به نظر برسد. حتی یک هاله سیاه رنگ نیز در اطراف صفحه نمایش برای این موضوع به چشم می خورد. محیط بازی کاملا سه بعدی طراحی شده است. مکان های بزرگ و خوبی برای بازی طراحی شده اند که هرکدام از آن ها زیبایی های خاص خود را دارند. شخصیت های بازی نیز همان عروسک های تو در تویی هستند که در مقدمه به آن اشاره شد. این عروسک ها نیز از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند.

موسیقی/صداگذاری


اولین نکته ای که در منوهای بازی نظر شما را به خود جلب می کند، موسیقی بسیار زیبای این عنوان است. موسیقی حرف اول را در این بازی می زند و Stacking با این موسیقی بسیار زیباتر شده است. موسیقی و آهنگ هایی که برای این بازی ساخته شده دقیقا همان حس و حالی که در فضای بازی حاکم است را به بازیکنان منتقل می کند. همانند فیلم های کلاسیک، صدای پیانو در بسیاری از آهنگ های بازی شنیده می شود. حتی ریتم موسیقی ها دقیقا به همان صورتی است که در فیلم های کلاسیک شنیده می شوند. آهنگ هایی که برای این بازی ساخته شده، کار آقای پیتر مک کانل (Peter McConnell) است. مک کانل قبلا با استودیوی بازیسازی Double Fine برای ساخت بازی Brutal Legend همکاری داشته و همین طور کار آهنگسازی بازی Kinectimals را نیز برای Microsoft انجام داده است. در بازی دیالوگ های صدادار وجود ندارند و این موسیقی است که جای آن را پر کرده است. موسیقی در این بازی همه چیز است و اگر آن را از بازی حذف کنید، همه جذابیت آن از بین می رود.

گیم پلی


اگر با عروسک های تو در تو بازی کرده باشید، کمی با نحوه بازی کردن این عنوان آشنایی خواهید داشت. Stacking بر اساس اصول بازی کردن با این عروسک ها ساخته شده است. چارلی که همه کاره این عنوان است، می تواند وارد عروسک های بزرگ تر از خودش بشود و کنترل آن ها را به دست بگیرد. بازی به گونه ای است که بازیکن باید به ترتیب وارد عروسک های بزرگ تر از خودش بشود. مثلا به یکباره نمی شود وارد عروسکی شد که چهار برابر چارلی است. با پریدن درون عروسک هایی که کمی بزرگ از شما هستند، می توانید بازی را شروع کنید. پس از آن باید با همان عروسک وارد یک عروسک دیگر بشوید تا بتوانید ماموریت های بازی را با موفقیت انجام دهید. زمانی که بزرگترین عروسک های بازی را کنترل می کنید، چارلی درون سه عروسک دیگر قرار دارد. هر عروسکی که در این بازی کنترل آن را به دست می گیرید، یک قدرت خاص برای خود دارد. با استفاده از این قدرت ها باید معماهای بازی را حل کنید. برای حل کردن معماهای بازی چند راه وجود دارد و بازی برای اینکه شما راه های تازه را برای حل معماهای بازی استفاده کنید، به شما امتیازها و پاداش های جالبی (از تصاویر مختلف گرفته تا نقاشی ها و عروسک های منحصر به فرد) می دهد.کنترل این بازی اصلا سخت نیست. برای اینکه بتوانید کنترل عروسک های دیگر را به دست بگیرید، باید به آرامی از پشت به سمت آن ها حرکت کنید و دکمه Y را (در Xbox 360) بزنید. کنترل ساده و بسیار خوبی برای بازی طراحی شده است که با آن بازیکنان می توانند نهایت لذت را از بازی ببرند.

نتیجه گیری


اگر دنبال یک بازی، با حال و هوایی بسیار جدید هستید، Stacking گزینه بسیار خوبی است. این محصول جالب و بسیار خلاقانه استودیوی بازیسازی Double Fine می تواند به بازیکنان تجربه ای جدید را منتقل کند. این بازی هم اکنون روی شبکه های XBL و PSN برای دانلود قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

محمد صادق ذاکر
ساعت13:09---2 اسفند 1389
سلام وبلاگ خیلی قشنقی داری اومید وارم به من هم سر بزنی خواشحال میشم نظر یادت نره

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.