تجربه واقعی تنیس Virtua Tennis 4
 
بازی های رایانه ای AA77

کنترلرهای حرکتی Kinect و Move می توانند در بازی های ورزشی بسیار جذاب و هیجان انگیز باشند. اما خیلی از سازندگان دست به ریسک استفاده از این کنترلرها در بازی های خود نمی زنند. حداقل این موضوع درباره کنترلر Kinect بیشتر مشاهده می شود. کنترلری که هیچ دکمه ای ندارد، بسیاری از سازندگان را گیج می کند. به طور مثال، استودیوی بازیسازی 2K Czech که مشغول ساخت بازی Top Spin 4 است، مشکل زیادی با کنترلر بدون دکمه Kinect دارد. آن ها می گویند که کنترل بازیکن در بازی بدون استفاده از دکمه بسیار سخت است، اما رقیب های این استودیو و این بازی کاملا نظر دیگری دارند. Sega و سازندگان بازی Virtua Tennis 4 خود را با کنترلرهای جدید هماهنگ کرده اند و قصد دارند از هر دو کنترلر Move و Kinect در بازی خود استفاده کنند. تیم سازنده Virtua Tennis 4 برای اینکه از Kinect بهترین استفاده را در بازی داشته باشد، یک دوربین و یک سیستم حرکتی جدید را برای بازی طراحی کرده اند. همچنین از همین تکنولوژی جدید برای کنترلر Move هم استفاده شده است. البته دارندگان کنترلر Move زمانی می توانند این سیستم جدید را مشاهده کنند که Navigation Controller را در اختیار نداشته باشند. یکی از مسائلی که باعث می شود VT4 بسیار جذاب باشد، همین استفاده از کنترلر Kinect و قابلیت بازی چندنفره است. خیلی ها درباره این موضوع هیجان زده شده اند و حتی کسانی که بازی را تست کرده اند، از این امکان شدیدا راضی بوده اند.

VT4 اولین بازی بر اساس یک رشته ورزشی است که در آن از Kinect و Move استفاده شده است. در این بازی تمام ستاره های تنیس دنیا حضور دارند که از بین آن ها می توان به رافائل نادال (Rafael Nadal) و راجر فدرر (Roger Federer) اشاره کرد. برای بازی کردن این عنوان به وسیله Kinect، ابتدا باید بازیکن مورد نظر را انتخاب کرد. بازی این امکان را فراهم کرده که بتوانید از Avatar خود هم در این عنوان استفاده کنید. در حالت دو نفره صفحه نمایش به صورت Split-Screen در خواهد آمد. در این حالت Kinect حرکات دو بازیکنی که قصد بازی کردن را دارند، زیر نظر می گیرد. سرویس زدن ها در بازی بسیار راحت است. کافی است دستتان را بالا ببرید و نحوه ضربه زدن به توپ تنیس را شبیه سازی کنید. برای اینکه این کار را حتی راحت تر هم انجام دهید، این امکان را فراهم شده که در یک لحظه بازی را از دید اول-شخص دنبال کنید. زمانی که سرویس را زدید، بازی دوباره به حالت سوم-شخص درمی آید. بعد دوباره زمانی که توپ به سمت بازیکن می آید، دوربین بازی نیز به حالت اول-شخص تغییر می کند. این موضوع برای کسانی که برای اولین بار آن را امتحان می کردند کمی ناشناس و کمی گیج کننده بود. اما پس از مدتی که بازی را با این سیستم بازی کردند، فهمیدند که نمی توان این عنوان را در حالت دیگری بازی کرد. در حالت های دیگر خیلی از بازیکن ها توپ ها را از دست می دادند. این سیستم جدید طوری در بازی قرار گرفته که بازیکنان سریع آن را یاد می گیرند و می توانند به راحتی بازی را دنبال کنند.

برگرداندن ضربه های سبک در این بازی خیلی راحت خواهد بود، چون Avatarها برای برگرداندن این گونه ضربه ها به صورت خودکار عمل می کنند و می توانند کمی به سمت چپ و راست حرکت کنند. برای دفع ضربه های سنگین تر هم کار سختی را پیش رو نخواهید داشت. فقط کافی است که دست خود را بسیار سریع، محکم و با حالت ضربه زدن تکان دهید. همچنین می توانید سریع به اطراف حرکت کنید تا بتوانید به توپ ها برسید. هر چه بتوانید سریع تر دست خود را تکان دهید، می توانید ضربه های سریع تری هم بزنید. بازی کردن با  کنترلر Move نیز به همین صورت خواهد بود و تفاوت چندانی نخواهد داشت. تفاوت فقط اینجاست که با Kinect کنترلری در دست نخواهید داشت، اما با Move یک یا دو کنترلر را مانند راکت در دست می گیرید. همانند نسخه های گذشته، قسمت های Standard Career و Versus Mode در بازی قرار دارند. همچنین قسمت جدیدی که Party Mode نام دارد، به بازی اضافه شده است. این قسمت شامل Mini Gameهای مختلفی می شود که بازیکنان می توانند از آن ها لذت ببرند. در یکی از این بازی ها محیط کاملا فضای مصری خواهد داشت و باید تعداد زیادی مومیایی را با توپ بزنید. هر مومیایی در این قسمت دارای یک امتیاز خواهد بود. همچنین اگر بتوانید چندین مومیایی را به صورت همزمان بزنید، امتیاز اضافی هم دریافت خواهید کرد. بازی کردن با کنترلرهای حرکتی در این عنوان لذتی دیگر خواهد داشت و البته کمی هم سخت خواهد شد. سخت تر از این نظر که هنوز خیلی ها دوست دارند با کنترلرهای استاندارد بازی کنند و مدتی طول می کشد که بازیکنان نحوه بازی کردن با Move و Kinect را یاد بگیرند. به همین دلیل سازندگان اعلام کرده اند که هر چه این عنوان را به صورت تمرینی بازی کنید، مهارت بیشتری در بازی کردن با Move و Kinect به دست خواهید آورد. البته باید به این مسئله هم اشاره کرد که برای بازی کردن این عنوان با Move و Kinect باید کمی هم آمادگی جسمانی داشته باشید. در غیر این صورت پس از مدتی بیش از حد خسته خواهید شد. بازی Virtua Tennis 4 بهار امسال برای Xbox 360 ،PlayStation 3 و Wii عرضه خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.