بازگشت به آینده Back to the Future: The Game-Episode I
 
بازی های رایانه ای AA77

سری فیلم های Back to the Future در سال 1985 با کارگردانی رابرت زمکیس(Robert Zemeckis) ساخته و راهی سینما شدند. اکنون پس از گذشت 25 سال استودیوی بازیسازی Telltale Games  یاد و خاطره این سری از فیلم ها را با ساخت بازی هایی بر اساس این فیلم ها زنده کرده است. بازی هایی که این استودیو قرار است تولید کند، همانند فیلم خواهند بود و در هر بخش، داستان قسمت های متفاوتی از فیلم روایت خواهد شد. اکنون اولین نسخه از این سری از بازی ها با نام Back to the Future: The Game-Episode I فعلا برای PC عرضه شده است.

داستان


ابتدا لازم به ذکر است که داستان این سری از بازی ها توسط آقای باب گیل (Bob Gale) نوشته شده است. گیل فیلمنامه نویس سری فیلم های این عنوان هم بوده است. داستان بازی بر اساس نسخه اول فیلم روایت می شود. جایی که بازیکن برای اولین بار با دو شخصیت اصلی بازی، مارتی (Marty) و دکتر براون  (Dr. Brown)آشنا می شود. دکتر براون مشغول انجام آزمایش جدیدش است. او سگش را در اتومبیلی عجیب و غریب قرار می دهد و اتومبیل را با سرعت بسیار زیادی به حرکت در می آورد. در یک لحظه اتومبیل ناپدید می شود و دکتر با چهره ای کاملا شگفت زده به مارتی می گوید که او سگش را به جایی در زمان فرستاده است. اما پس از مدتی دکتر متوجه می شود که اشتباهی رخ داده است. خود او نیز کم کم نامرئی می شود و به جایی می رود که سگش را فرستاده بود. از آن اتفاق یک ماه می گذرد و مارتی هیچ اطلاعی از دکتر براون ندارد تا اینکه... . داستان بازی کاملا به فیلم وفادار مانده و حتی قسمت های جالبی به آن اضافه شده است که داستان را بسیار بهتر کرده است.

گرافیک


بازی کاملا به شکل فانتزی و کارتونی طراحی شده است. محیط های بازی از رنگ بندی های متنوعی تشکیل شده اند. شخصیت های بازی نیز همگی به صورت کارتونی طراحی شده اند و همین مسئله آن ها را بسیار جالب و بامزه کرده است. طراحی صورت شخصیت های بازی در نوع خود بسیار جالب است، چرا که تمام آن ها به صورت کاریکاتوری هستند. شهر Hill Valley زیبا، اما بسیار ساده به نظر می رسد. بافت های از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. همچنین حرکات شخصیت های بازی چندان نرم طراحی نشده اند. در کل گرافیک بازی برای یک عنوان با حجم کم که حکم یک بازی Arcade را دارد، خوب است، اما می توانست بهتر از این ها باشد.

موسیقی/صداگذاری


صداگذاری از قسمت های خوب بازی است. به دلیل اینکه مدت زمان زیادی از ساخت فیلم گذشته، از صدای هنرپیشه های اصلی فیلم در این بازی استفاده نشده است. اما این موضوع دلیلی بر ضعف این قسمت نیست. صداگذاران به خوبی روی شخصیت های بازی صحبت کرده اند. صداگذاری روی شخصیت های مارتی و دکتر براون بسیار خوب است و در مقایسه با صداگذاری دیگر شخصیت های بازی در سطح بالاتری قرار دارد. اما یکی از مسائلی که زیبایی این قسمت را کم کرده، عدم هماهنگی حرکات لب شخصیت ها با دیالوگ ها است. سازندگان به هیچ عنوان به این موضوع توجه نکرده اند. موسیقی هم از دیگر قسمت های بسیار خوب بازی است. موسیقی های استفاده شده در بازی بسیار زیبا هستند و کاملا با فضای فانتزی و کارتونی بازی هماهنگی دارند. موسیقی بازی حس کارتونی بودن بازی را بیشتر کرده است.

گیم پلی


گیم پلی بازی دقیقا آن چیزی است که طرفداران بازی های ماجراجویی می خواهند. همانند سایر بازی های این سبکی، بازیکن باید سرنخ ها و راه حل های مختلف را با گشت و گذار در محیط بازی، بررسی مکان ها و اشیاء مختلف و یا صحبت کردن با اشخاص گوناگون به دست بیاورد. آیتم های مختلفی در طول بازی به دست می آورید که باید آن ها را در جاهای مختلف استفاده کنید. معماهای مختلفی پیش روی شما قرار می گیرند که برای حل کردن آن ها باید به خوبی جزئیات را بررسی کنید. اما معماهای بازی آنچنان سخت نیستند که بازیکن نتواند از پس آن ها بر آید. صحبت کردن در بازی با شخصیت های مختلف از دیگر مواردی است که در طول بازی با آن بسیار مواجه خواهید شد. در این حالت سوالات زیادی پرسیده می شوند و جواب های متعددی هم پیش روی بازیکن قرار می گیرند. در پاسخ دادن به سوالات باید گزینه ای را انتخاب کنید که به نظر شما درست تر است. در برخی موارد لازم نیست که حتما جواب راست به سوالات بدهید، چرا که ممکن است شما را در طول بازی به دردسر بیندازد. این قسمت یکی از مهمترین قسمت های بازی نیز به شمار می آید و نقش مهمی را در ادامه بازی ایفا می کند. گیم پلی بازیکنان را گیج نمی کند. همه بازیکنان پس از مدتی با روند بازی آشنایی کامل پیدا خواهند کرد.

نتیجه گیری


قسمت اول سری Back to the Future یکی از معدود بازی هایی است که بر اساس فیلم ساخته می شود، اما عنوانی بسیار موفق از آب درمی آید. کاملا مشخص است که سازندگان بازی آشنایی خوبی از سبک ماجراجویی داشته اند. گرافیک فانتزی زیبا، روند داستانی بسیار خوب و گیم پلی بدون نقص از جمله عوامل موفقیت این بازی به شمار می روند.

تـاریخ انتشـــار :پلتفرم: ps3 -pc
2011   Spring



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
15 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.